Tradycyjne Pierniki

Od lat tradycją świąteczną w moim rodzinnym domu było pieczenie bożonarodzeniowych pierniczków. Kiedyś ja jako dziecko piekłam je z moją Siostrą, Babcią i Mamą , tak teraz ta tradycja gości u mnie w domu  i pieczemy pierniczki wspólnie z Tomusiem i Piotrusiem.

Pierniczki robimy z przepisu mojej babci , stara sprawdzona receptura , która jest od lat i zostanie na lata. 


Zapraszam więc do upieczenia pysznych tradycyjnych pierników Babci Weroniki :)

Składniki:
  • 2 szkl mąki pszennej
  • 7 dag suchych drożdży
  • 3/4 szkl cukru pudru
  • pół kostki masła
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • przyprawa do piernika
  • 2 łyżki miodu
  • 1 jajko
  • 1 łyżka kakao
  • pół szklanki mleka

Sposób przygotowania
1.Przepis na pyszne, miękkie pierniczki świąteczne: drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku i odstawiamy.
2.Do jednej miski przesiewamy mąkę, kakao, cynamon, cukier i przyprawę do piernika.
3.W rondelku rozpuszczamy masło z miodem, ciągle mieszając. Pozostawić do ostygnięcia.
4.W misce roztrzepujemy jajko i dodajemy masę miodową. Mieszamy.
5.Następnie dodajemy przesianą mąkę z resztą składników oraz zaczyn z drożdży.
6.Dokładnie wyrabiamy ciasto.
7.Stolnicę oprószyć delikatnie mąką i wałkować ciasto. Wykrawać foremkami różne kształty.
8.Piekarnik nagrzać do 180 stopni i piec pierniczki przez ok 10 minut. Można po ostygnięciu udekorować lukrem




Komentarze